Clasificarile canalelor de comunicare incluse in termenul OOH Advertising nu sunt foarte stricte. Mijloacele mentionate in acest concept pot viza orice forma de publicitate care se adreseaza persoanele aflate in afara locuintei lor.
Prima definitie gasita pe Google (Out-of-home advertising - Wikipedia) este deja discutabila:
Out-of-home advertising (aka OOH advertising or outdoor advertising) or out-of-home media (aka OOH media or outdoor media) is advertising that reaches the consumers while they are outside their homes.
Conform acestei definitii, reclamele din pauza meciului de fotbal pe care il vedem intr-un pub, fac parte din comunicarea OOH.
Criteriile de clasificare pot fi: adresare geografica (publicitate in interiorul localitatilor sau in afara localitatilor), in functie de regimul de trafic (pietonal, mijloace de transport in comun, in interiorul spatiilor comerciale), suportul publicitar (constructii speciale, afise, bannere, autocolante, mesh-uri, casete luminoase, ecrane publicitare led, ecrane TV standard, pliante, steaguri), in functie de destinatie (drumul spre mare, spre munte, trafic de business, navetisti, drumul spre birou)
Ca multe alte clasificari, si aceasta devine mai putin importanta si are doar un rol orientativ in organizarea unei campanii publicitare.
Mai relevanta este utilizarea corecta a atributelor fiecarui canal de comunicare. Cunoasterea segmentarii obtinute si cunoasterea comportamentului persoanelor vizate ajuta la o buna planificare a campaniei.
Ca exemplu, in 2016 am vazut primele campanii de display derulate in aplicatia Waze. Personal mi s-au parut incomode pentru ca ocupa o zona importanta din ecran pe care o prefer disponibila pentru navigatie. In schimb aceeasi aplicatie este un instrument foarte comod de directionare catre un showroom si care poate fi integrat usor intr-o campanie de comunicare.
Teoretic, in proiectele OOH putem include chiar campaniile online (Adwords, Facebook) segmentate strict pe echipamentele mobile folosite in afara locuintei.
Spatiile publicitare pot avea formate si dimensiuni total diferite. Adaptarea unei campanii outdoor la diferitele modele de panouri publicitare presupune de cele mai multe ori mai mult decat o simpla repaginare in functie de dimensiunile afiselor.
Regimul de expunere al unui backlit dintr-o statie de autobuz difera fundamental de cel al unui panou publicitar orientat spre o zona rapida a unui bulevard (ex: Bd. Aviatorilor). Un afis publicitar dintr-o statie de autobuz va fi vazut de cateva sute de persoane pe zi care vor avea timp sa citeasca mesajul timp de cateva minute. Un panou publicitar aflat pe Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) va fi vazut de cateva zeci de mii de persoane dar pentru intervale de timp mult mai mici (de ordinul secundelor).