Mesh-urile (sau mesh banners) au fost initial folosite ca plasa de protectie pentru santierele care vizau renovarea cladirilor. Materialul folosit este o tesatura din fibre de poliester imbracate in PVC. Bannerul tip mesh este perforat din turnare si permite trecerea aerului. In acest fel, opune o rezistenta mai mica la vant. Perforatiile unui mesh permit patrunderea partiala a luminii (prin banner) iar restul luminii este reflectata. Montajul mesh-urilor pe fatadele blocurilor a fost o solutie intens folosita in perioada 1998 - 2008 pentru expunerea publicitara in interiorul oraselor. Dupa 2008, numarul locatiilor de mesh autorizate a scazut.
Locatiile de mesh au nevoie de iluminare frontala puternica pe timpul noptii (si este de preferat sa nu existe lumini in spatele bannerului) pentru a putea oferi un contrast puternic.
Alt dezavantaj al perforatiilor este acela ca in timp colecteaza praf si duc la o estompare a culorilor. In orasele cu nivel ridicat de poluare este recomandata o inlocuire a bannerelor dupa 3 - 4 luni.
Locatiile publicitare cu afise de tip mesh banner presupun autorizarea din partea autoritatilor locale (primarie) si implicit plata taxei locale de publicitate (TLP).
Spatiile publicitare pot avea formate si dimensiuni total diferite. Adaptarea unei campanii outdoor la diferitele modele de panouri publicitare presupune de cele mai multe ori mai mult decat o simpla repaginare in functie de dimensiunile afiselor.
Regimul de expunere al unui backlit dintr-o statie de autobuz difera fundamental de cel al unui panou publicitar orientat spre o zona rapida a unui bulevard (ex: Bd. Aviatorilor). Un afis publicitar dintr-o statie de autobuz va fi vazut de cateva sute de persoane pe zi care vor avea timp sa citeasca mesajul timp de cateva minute. Un panou publicitar aflat pe Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) va fi vazut de cateva zeci de mii de persoane dar pentru intervale de timp mult mai mici (de ordinul secundelor).