Locatiile publicitare outdoor au oferit intotdeauna un suport important pentru comunicarea mesajelor. Rolul unei campanii Out Of Home (OOH) Advertising se modifica insa in functie de perioada istorica si modul de viata al oamenilor.
In imagine sunt cateva panouri publicitare din 1956, in zona Piata Casei Armatei, zona Calea Victoriei intersectie cu b-dul Republicii (fost bd. Carol I, azi Elisabeta). Fotografia completa este publicta de site-ul rezistenta.net.
Desi functia de baza a publicitatii outdoor ramane expunerea unui mesaj vizual, strategiile de comunicare de astazi implica elemente noi.
O simpla expunere a unei marci pe un panou publicitar montat pe un drum cu trafic ridicat si segmentare corecta poate insemna o campanie outdoor reusita.
Exemple de segmentare media cu ajutorul diferitelor suporturi OOH:
* Panourile publicitare montate pe autostrada sau intrarile / iesirile din marile orase
* Publicitatea stradala din jurul caminelor studentesti
* Spatiile publicitare din anumite statii de metrou / autobuz
Dincolo de aceste mecaniste simple si cunoscute, campaniile nascute initial in mediul online si-au extins comunicarea si pe canalele traditionale in timp ce pot folosi in continuare instrumentele de analiza online functionale.
In acest fel, publicitatea outdoor este sprijinita de concurentul cel mai important si anume marketingul online. O fraza bine expusa pe un panou publicitar incepe sa fie regasia in campania SEO si poate fi speculata de campaniile Google Search
Legatura dintre mesajul outdoor si campaniile online poate simplifica mult grafica. Principala provocare este totusi includerea unei motivatii autentice in campania outdoor media pentru a reusi tranzitia spre mediul online
Spatiile publicitare pot avea formate si dimensiuni total diferite. Adaptarea unei campanii outdoor la diferitele modele de panouri publicitare presupune de cele mai multe ori mai mult decat o simpla repaginare in functie de dimensiunile afiselor.
Regimul de expunere al unui backlit dintr-o statie de autobuz difera fundamental de cel al unui panou publicitar orientat spre o zona rapida a unui bulevard (ex: Bd. Aviatorilor). Un afis publicitar dintr-o statie de autobuz va fi vazut de cateva sute de persoane pe zi care vor avea timp sa citeasca mesajul timp de cateva minute. Un panou publicitar aflat pe Autostrada Bucuresti - Pitesti (A1) va fi vazut de cateva zeci de mii de persoane dar pentru intervale de timp mult mai mici (de ordinul secundelor).