Exemplu de calcul pentru CPM

Traficul rutier pe principalele segmente de drumuri nationale este cuprins intre 25.000 - 60.000 masini / zi. Vom lua exemplul unui panou aflat pe DN1 (Bucuresti - Ploiesti) cu un trafic mediu estimat de 40.000 - 50.000 de vehicule / zi. Pentru un panou publicitar foarte vizibil (cu expunere de peste 100mp/ sensul de mers), aproximam un cost mediu luna de 700 EUR / luna (vizibil pe ambele sensuri). Costurile initiale (productia afiselor publicitare plus decorarea materialelor de panoul publicitar) le aproximam cu 1000 EUR pentru ambele sensuri.

Costurile unei campanii de 12 luni ajung la 10,800 EUR (net)

Obtinem o expunere de 14 400 000 de vehicule / campanie (numarul de vehicule "expuse" la mesajul publicitar). Vom considera o incarcare medie de 1.5 persoane pe vehicul. Expunerea (calculata in persoane) la mesajul publicitar devine 20 160 000. Rezulta un cost de 0.46 EUR / 1000 de expuneri (CPT).

O campanie media care include panouri publicitare pe cele mai traficate drumuri nationale obtine astfel un cost excelent pentru expunerea unui mesaj vizual simplu si clar.