Grafica folosita pentru un afis publicitar trebuie sa tina cont de regimul de expunere.
Un panou publicitar aflat intr-un mall, aflat la mica distanta de cei care il vad, va putea oferi detalii usor de citit.
Un panou publicitar aflat pe cladirea mall-ului respectiv va fi vazut de mai multe persoane in acelasi timp dar va avea nevoie de elemente grafice mai putine si mai mari.
Un panou publicitar aflat pe un drum national va avea un numar si mai mare de privitori dar un timp de expunere mult mai scurt. Acesta va avea nevoie de cele mai mari dimensiuni si de cea mai clara grafica.
Locatiile publicitare indoor, citite de la distanta mica si cu un regim de ilumnare aproape de conditiile ideale, vor putea oferii detalii subtile (tranzitii de culoare, umbre, texte discrete).
Panourile publicitare outdoor, locatiile de tip mesh, locatiile tip roof-top au nevoie de un contrast puternic pentru a fi vizibile si eficiente in conditii diverse (soare, ceata, ploaie, lumina de asfintit, iluminare de noapte).
Un manual de comunicare vizuala complet va avea prevazute reguli adaptate fiecarei situatii. Utilizare regulilor pentru postere indoor in cazul locatiilor outdoor poate genera mari probleme de perceptie.
Canalul outdoor media a favorizat dintotdeauna mesajele simple, cu contrast puternic. Un astfel de mesaj va putea fi cu siguranta vazut/citit. Daca in plus, apare si elementul supriza, panoul publicitar isi va indeplini misiunea.
Daca insa elementul supriza este cautat cu insistenta iar dorinta de a avea un mesaj creativ si special incepe sa piarda din vizibilitate, campania poate deveni inutila. Nu vom publica pe site exemple concrete de campanii total gresite dar celor interesati le putem livra cateva imagini reale, din teren.