Outdoor Media Advertising

Definirea termenilor

Termenul de Outdoor Advertising (in limba romana se poate traduce prin panotaj publicitar) se refera la orice metoda prin care sunt afisate mesaje publicitare care au ca obiectiv (target) persoane aflate in afara locuintei lor.
 
Pentru ca initial mesajele publicitare erau expuse exclusiv pe panouri exterioare (in aer liber), acest mediu de comunicare s-a numit Outdoor Media. In limba romana termenul cel mai des folosit este acela de panouri publicitare. La fel ca multi alti termeni utilizati in publicitate, agentiile au preluat termenul exact in forma sa originala: outdoor.
 
In cele mai multe cazuri companiile care doresc promovarea numelui sau a unui produs apeleaza la o agentie de publicitate (Advertising Agency). Aceasta gestioneaza intreaga campanie de publicitate (advertising campaign) in cadrul careia poate include si panouri publicitare.
 
Aflat la concurenta cu celelalte canale de comunicare, "outdoor-ul" ramane un mod de adresare simplu si direct. Printre factorii care influenteaza impactul unei campanii:

  • traficul din zona (cine anume are sansa sa observe locatia publicitara)
  • concurenta vizuala din zona (numarul celorlalte obiecte care pot atrage privirea). Este recomandat ca in jurul unui panou publicitar sa fie la
  • distanta cat mai mare de alte panouri sau cladiri pe care sunt expuse mesaje)
  • dimensiunile locatiei (aici este evident ca o locatie mare va fi mai usor observata in detrimentul altei locatii mici)
  • lizibilitatea mesajului (litere mari cu contrast putermic, elemente grafice putine si clare)
  • iluminarea pe timpul noptii