panouri publicitare
24-Oct-2014 17:38
 

Termeni folositi in publicitate (limba romana)

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

ACCOUNT MANAGERR
Angajat al unei agentii (de publicitate sau outdoor) care realizeaza transferul de informatii intre agentie si client.

Active Customer
Client Activ. Persoana care a achizitionat produse / servicii in ultimele 12 luni

Advance Mailer
Scrisoare trimisa inaintea campaniei principale de mailing cu scopul cresterii notorietarii unui brand si pentru cresterea nivelului de raspuns.

ADVERTISER
Principalul beneficiar al unei campanii publicitare. Companie care isi promoveaza un produs sau un serviciu prin intermediul unei campanii publicitare.

Advertising
"Totalitatea metodelor prin care este promovat un mesaj catre public. Mesajul poate fi un produs, serviciu, imagine, idee, etc. "

ADVERTISING AGENCY OR AGENCY
Companie specializata in elaborarea si coordonarea unei campanii publicitare.

Advertising allowance
Participare financiara a producatorului alaturi de distribuitor intr-o campanie publicitara axata pe unul din produsele distribuite.

ADVERTISING MESSAGE
Mesaj publicitar. Mesajul adresat unui public tinta comunicat prin intermediul unei campanii publicitare

Advertising plan
"Plan de publicitate. Proiect in care sunt mentionate specific: scopul campaniei, metodele ce vor fi aplicate si metodele prin care sunt masurate rezultatele campaniei."

Advertising research
"Studii pentru intelegerea impactului metodelor publicitare din diferite perspective: social, psihologic, cultural, etc."

Advertising specialty
"Produse promotionale. Obiecte diverse (pixuri, tricouri, etc.) folosite ca suport pentru mesaje vizuale "

Advertorial
"Mesaj publicitar difuzat sub forma unui articol informativ inserat in publicatii tiparite (reviste, ziare) sau in publicatii on-line."

Agency Commission
"Comision cedat de un operator media (ex: radio, presa, tv) agentiei de publicitate pentru realizarea unei oportunitati de vanzare. "

AIDA
"Prescurtare pentru: Attention, Interest, Desire, and Action. Impartire conventionala (devenita clasica) a mecanismului de baza al publicitatii (1. Retinerea atentiei 2. Provocarea interesului in mesajul receptionat 3. Dorinta 4. Actiune (ex: achizitionarea unui produs)"

Aided recall
Metoda uzuala de cercetare prin care subiectii sunt chestionati despre mesajul retinut dintr-un mesaj publicitar (campanie publicitara)

Ala carte services
Metoda prin care o agentie de publicitate ofera selectiv serviciile solicitate de client (in locul unui pachet complet)

Appeal
Mesajul comercial dintr-o reclama.

Approach
Distanta maxima de la care un mesaj publicitar poate fi citit.

Art proof
Copie a materialului grafic (layout) ce urmeaza a fi aprobat de client (din punctul de vedere al continutului)

Arteries
Artere. Cele mai importante strazi secundare ale unui oras.

Artwork
Partea vizuala a unui layout publicitar cu exceptia txtului publicitar.

Audience duplication
Numarul de persoane care au vazut un anumit mesaj publicitar mai mult de doua ori.

AUDIENCE TARGET
Populatia spre care este adresat un anumit mesaj publicitar sau o campanie publicitara

 
     
 
 

Copyright © panouri-publicitare.ro - Bucharest - Romania 24.Oct.2014